Jako majitel firmy nebo podnikatel na volné noze jste se ještě před několika lety museli poohlížet po cenově dostupných softwarech, které byly nezbytně nutné pro správný chod a organizaci vašeho podnikání. Specifické a technicky náročné softwary jsou zde dodnes, ale pokud se podíváme na standardní office nástroje, tak za ty už v dnešní době platit nemusíte.
Na internetu se povaluje celá plejáda doprovodných programů, které vám usnadní nejen práci, ale rozšíří přehled o daných tématech a poskytnou celkem slušný odkládací prostor, který navíc bude dostupný ze všech počítačů pod vaším heslem. Nepnikařte a na malý moment se zastavte u dalšího z našich článků. Vše jsme už dávno prohledali za vás a nyní přicházíme s tím nejzajímavějším, co se na internetu nachází zdarma a zároveň by vám mohlo usnadnit práci s nulovými náklady.
Projektový management
Trello – Jedná se o šikovnou webovou aplikaci pro plánování práce a řízení projektů ať už vlastních nebo někoho jiného. Jde o cloudovou aplikaci bežící na serverech Trella. Nemusíte tedy do počítače nic instalovat. Stačí si pouze vytvořit účet a ihned dostanete přístup do plánovače. Nástroj Trello je vhodný pro skupinové podnikání v týmu. Administrace je rozdělena do několika sloupečků. Každý z členů tak přesně ví, jaké zakázky jsou k dispozici a na kterých se již pracuje. Jakmile zakázku nebo úkol vezmete, přesunete daný štítek do příslušného sloupce. Navíc můžete lidi přiřazovat k jednotlivým úkolům, k dispozici je i kalendář a rychlé zprávy, které se dají na tabuli připíchnout.
Ukládání souborů
Google Drive – Společnost Google vytvořila pro všechny zájemce skvělé úložiště Google Drive, kde získáte celých 15 GB volného prostoru, a to zcela zdarma. Můžete si do tohoto prostoru ukládat veškeré své dokumenty, videa, obrázky, prezentace. Tyto soubory jsou následně k dispozici z jakéhokoliv počítače pod vaším účtem. Velkou výhodou je i propojení s gmailem, kalendářem a dalšími službami. Prostor si můžete rozdělit do několika složek a určité typy složek sdílet s určitými lidmi.
Dropbox – jedná se o populární nástroj pro ukládání jakýchkoliv souborů. Méně nároční uživatelé nebo společnosti se s 2 GB určitě spokojí, pokud budete chtít prostor navýšit, budete si muset upgradovat účet.
Evernote – slouží k ukládání jakéhokoliv obsahu na internetu, na který narazíte. Později se k němu můžete jednoduše vrátit. Tento nástroj využijí lidé, kteří hledají informace o rozsáhlých tématech a chtějí si jednotlivé zdroje rychle zaznamenat a později s nimi pracovat.
Tvorba dokumentů
Google Docs – tento nástroj od společnosti Google plně nahrazuje světově proslulý Microsoft Office. Jeho hlavní výhodou je to, že je naprosto zdarma a poskytuje téměř totožné služby. Pokud pracujete s texty nebo vytváříte velké množství korespondence, jde o ideální nástroj. Veškeré texty a práce se vám automaticky ukládá do vámi zvolených složek. Text můžete ihned po skončení odeslat jako mail a dokonce nechybí ani automatická oprava textu. Další nesmírnou výhodou je i možnost stáhnutí textu do svého PC v libovolném formátu.
Plánování schůzek
YouCanBook.Me – máte velký počet schůzek, obchodních jednání a do toho ještě neodkladné rodinné záležitosti? Jednoduše využívejte plánovacího nástroje, který si navíc rozumí s Google Calendarem.
Správa e-mailových kampaní
MailChimp – tento nástroj je zcela zdarma a spíše ho využijí ti, kteří s e-mailovými kampaněmi začínají. K dispozici dostanete 2 000 kontaktů zdarma.