Psychologie barevného tisku

Co by byl svět bez barev? Ty správné barvy nás dokážou nabít pozitivní energií a podpořit v našich aktivitách a pracovních činnostech. Barvy mají zásadní vliv i na dosažení lepších obchodních výsledků. Na co byste si měli dát pozor při výběru loga a firemních barev? To vám prozradíme v dnešním článku.

Nepodceňujte barvy loga

Barvy mají velkou vypovídací hodnotu. Pokud zrovna vymýšlíte logo, které bude vaším poznávacím znamením, měli byste vědět, co o sobě chcete zákazníkům prozradit. Nezapomeňte na to, že logo vás bude provázet po celou dobu vašeho podnikání. Oblékněte ho do takových barev, které jsou dobře viditelné a čitelné i z větší dálky. Správně vytvořené logo dokážou zákazníci bez problémů přečíst na jakémkoliv barevném pozadí.

zpět k obsahu ↑

Teplé vs. studené barvy

Jako podnikatel budete stát před rozhodnutím, jaké budou vaše firemní barvy a barvy obalů vašich produktů. Jak je vám jistě známo, rozlišujeme teplé a studené barvy. Zatímco studené barvy navozují pocit klidu, teplé barvy v nás probouzí impulzivní nakupování a přimějí nás k akci. Pro praktické produkty jsou nejvhodnější studené barvy, pro zábavná centra a pochutiny teplé barvy.

zpět k obsahu ↑

Modrá a červená barva vede!

Chcete přitáhnout pozornost zákazníků? Zvolte barvy s největším kontrastem. Jedná se hlavně o červeno-zelenou a modro-žlutou barevnou kombinaci. Prezentuje svou firmu jako dynamickou a průbojnou? Upřednostněte červenou barvu v odstínu krve. Chcete, aby z vaší firmy vyzařoval klid a pokojná atmosféra? Preferujte modrou barvu. Jestliže se podíváte po firemních barvách jiných firem, narazíte právě nejčastěji na modrou a červenou barvu.

zpět k obsahu ↑

Co všechno dokážou barvy?

Nevybírejte firemní barvy jenom podle toho, jaké barvy jsou zrovna populární. Naopak se zaměřte na to, aby barva byla vhodná k vaší značce. Musí vyvolávat pozitivní pocity a zároveň musí být přiměřená. Dobře zvolené barvy dokážou ovlivnit volbu značky, přitáhnout pozornost zákazníků, zvýšit důvěryhodnost ke značce a získat si zákazníkovu věrnost.

zpět k obsahu ↑

Jaká je cílová skupina vašich zákazníků?

Při výběru barvy berte na zřetel jednu podstatnou věc: zohledněte nejen zaměření firmy, ale i cílovou skupinu zákazníků. Cílíte na mladé zákazníky? Pohrajte si s barvami a nebojte se výrazných odstínů. Jsou vaším koncovým zákazníkem senioři? Použijte klidné barvy, které nepůsobí agresivně, jako je bílá nebo modrá. Správná volba barev má vliv na pocity zákazníka a buď jeho pozornost přitáhne, nebo si vaší firemní prezentace nevšimne.

Jak jsme si odhalili, psychologie barevného tisku je dost složitá. Některé firmy ponechávají tvorbu firemních barev na odbornících, ale zaplatí za to desítky tisíc korun. Pokud chcete vytvořit firemní barvy svépomocí, zjistěte si, jaké pocity vyvolávají v lidech jednotlivé barvy. V neposlední řadě pak nezapomeňte na správný výběr barev do tiskárny.

Věříme, že vám byl dnešní článek alespoň malou inspirací, jak na to!

Zdroj foto: TisknuLevne.cz

5 (100%) 2 hodnocení

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz

    Komentáře / diskuse / hodnocení