Psychologie barev napomáhá zvýšit prodej

Každý podnikatel nebo společnost se v dnešní době snaží mít co nejlepší marketingovou kampaň. Využívají těch nejmodernějších technologií a zároveň najímají celé reklamní agentury pro vylepšení své značky. V tomto neuvěřitelně křečovitém závodu, kde v cílové rovince čeká zástup bohatých zákazníků, se mnohdy zapomíná na to nejdůležitější a to je psychologie barev.

Právě psychologie barev je nedílnou součástí úspěšné prodejnosti. Pojďme si v následujícím článku odhalit, jak barva dokáže určit, jestli se výrobek prodá nebo zapadá prachem i po nasazení slevové akce.

Barva podle typu zákazníka

Každá oblast nebo segment cílové skupiny zákazníků tíhne k odlišné barvě. Malé děti v hračkárnách uslyší více na pastelové pestřejší odstíny, zatímco nákup v elektrikářském shopu, kde nakupují výhradně pánové, se použijí zase jiné barvy. Jednotlivé barvy dokážou navodit příjemné, neutrální i negativní psychické rozpoložení. Právě z těchto důvodů je důležité nezapomenout na správné zvolení barev, a to nejen v kamenných prodejnách, ale i na internetovém shopu. Pochopení základních principů psychologie barev vždy vede k navýšení prodejnosti. Barvy tedy používáme s ohledem na strategii už od samotné reklamy, banneru nebo letáčku.

Psychologie barev v reklamě

Podívejme se na červenou. Používat by se měla velmi opatrně, jelikož jde o nejagresivnější barvu vůbec. Podněcuje akci, vyvolává zvýšenou pozornost. Proto je vhodné tuto barvu nepodceňovat a vybírat ji pouze v situacích, kdy chcete na něco upozornit. Vhodné pro použití do reklam, bannerů. Vždy se však snažte, aby červená příliš nedominovala a nepůsobila spíše provokativně.

Velmi blízko červené barvě má barva pomerančová, tedy oranžová. Tato barva podle principů psychologie představuje radost spojenou s očekáváním. Do naprosto stejné kategorie pozitivně laděných barev patří i žlutá, která podněcuje otevřenost, serióznost a naději. Žlutá je tedy velmi často používána mladými společnostmi.

Energická, klidná a vážná, taková je zelená. Rovněž uklidňuje trávicí trakt a navozuje pocit čistého produktu. Právě z těchto důvodů si s touto barvou v jeden čas pohrávali i marketéři společnosti McDonald’s, kteří chtěli zeleným ztvárněním nastolit zdravější tvář.

Naprosto svobodným a čistým signálem k zákazníkovi je barva bílá, naopak barva černá působí mocně až dominantně. Černá barva je nejrozvinutější barvou pro použití textových reklama a písem. Černá barva se však hodí pro tištěné reklamní slogany a letáky, u webových stránek zvolte raději jinou, ne tak těžce působící.

I přestože se psychologie barev může zdát jako nepatrná součást celé reklamní kampaně, mnohdy rozhoduje o výdělku či naopak. Zkuste si pohrát s barvami v jednotlivých sekcích a nechte je na své zákazníky působit déle než jeden měsíc. Následně si porovnejte výdělky a ihned budete vědět, jestli jste úspěšnější nebo nikoliv.

zdroj fotky: Flickr

      Fortulion.cz
      Logo