Proč váš web nevydělává? A jak to řešit?

Je všeobecně známá věc, že webová stránka firmy či podniku by měla jeho tržbu co nejlépe zvyšovat. Ale co když vaše stránky opravdu nevydělávají? Co se s tím dá dělat? Chyba není v produktu, který prodáváte. Důvodů a řešení může existovat nespočet, a tak se nebojte a nechte se inspirovat pár radami, jak zamezit neužitečnosti vlastních webových stránek s produktem a jak zjistit, proč váš web nevydělává.

Studie společnosti Nielsen Norman Group prokázaly, že lidé při brouzdání po webu zůstanou na každé stránce v průměru od 10 do 20 sekund. Pokud tam ale najdou něco, za co jim zůstávání déle na stránce bude stát, ovšem že se mnohdy jen podvědomě rozhodnou zůstat delší dobu. A právě v byznysu se počítá každá sekunda. Některé faktory mohou velmi ovlivnit hodnotu stránky. Tady máte několik problémů, které ovlivňují prezentaci produktu na webu.

Kvalita a vzhled jsou vždy to první, co zákazník uvidí

Mnoho lidí se zajímá především o obrazový materiál na stránce. Až 43% lidí, v našich očích tedy zákazníků, si myslí, že stránky s více obrázky jsou přesvědčivější. Ale pamatujte, že s tímto problémem přichází další zodpovědnost, a to je kvalita vizuálního materiálu. Nekvalitní fotky mohou odlákat stejně jako plná stránka hutného textu bez zvýrazněných slov či jiných odchylek. Nesmíte ani zapomenout, že důležitý je taktéž výběr těch správných barev. Musíme si přiznat, že v dnešní době je vzhled velkým prodávajícím faktorem, a tak si nechte zrekonstruovat design webu u profesionálů a uvidíte výsledek.

Nedostatek aktualit a hodnocení

Hodnocení vaší firmy či produktu je velmi efektivní a přitažlivý nástroj, jak přilákat pozornost zákazníka. Tyto informace mohou člověku dát přesvědčení o síle produktu nebo služby. Reference mohou pomoci vybudovat důvěru ze strany zákazníka k nabídce služeb firmy. Samozřejmě buďte trochu realističtí – asi by nebylo moc rozumné dávat si na web negativní ohlasy. Není to správné, to vím, ale špatný názor nikoho nepřesvědčí o koupi. A tak vynechejte tyto návrhy a vystavte si na web jen chválu. Dalším faktorem, který odrazuje od stránek, jdou zastaralé informace. Podívejte se do patičky svého webu, přesněji na rok, který je uveden u copyrightu. Je tam vystaven aktuální rok? Nezapomeňte, zákazník chce vědět, že firma vydává nějakou snahu, aby zůstala na trhu aktuální. To zahrnuje přidávat pravidelně nový obsah nebo aktualizovat ten, který už na stránce máte.

Je těžké hledat a pořád nenalézat

Toto platí pro dvě věci. Jednak pro dostupnost ve vyhledávačích, tedy nedostatečné SEO informace. Někteří tomu mohou říkat „omáčka okolo“, ale pokud si vyplníte tagy, štítky a další informace s příspěvkem nebo webem spojené, budete rychleji a lépe nalezeni přes vyhledávače. Druhou věcí jsou kontaktní informace přímo na webu. Pokud už je zákazník přesvědčen koupit si produkt, nechce půl hodiny hledat email, aby vám mohl napsat. Dejte si kontakt nejlépe na hlavní stranu nebo pod viditelný nápis, který nikdo nepřehlédne.

Mě nezbývá nic jiného než vám popřát štěstí ve vylepšování vašeho webu a v efektivnějším prodávání své značky.

      Fortulion.cz
      Logo