Připravte svůj internetový obchod na Vánoce

Snad každý obchodník či podnikatel celý rok nervózně počítá zbývající dny do Vánoc. Říká se, že Vánoce jsou svátky klidu. Nejeden podnikatel však potvrdí, že tomu je spíše naopak, neboť právě o Vánocích přichází to nejsložitější – uspokojit své zákazníky v nejkratším termínu. Důvod? Budou Vánoce a lidi chtějí své dárky. Je statisticky dokázáno, že největší tržby jsou právě o těchto svátcích, kdy jsou lidé ochotni udělat pro dobrý dárek takřka cokoliv.

Pojďme se tedy podívat na pár věcných rad, které vám (jako provozovateli internetového obchodu) pomůžou “přežít Vánoce”:

PPC kampaně či marketingové taháky

Pokud máte v hlavě nápad na nějaký marketingový tahák či reklamní kampaň, Vánoce jsou tím pravým časem, kdy toho lze využít. Hodně firem před Vánoci utratí za cílenou PPC kampaň (reklamu za proklik) velké peníze. Při vytváření této kampaně nezapomínejte na to, koho chcete oslovit a reklamu tomu přizpůsobit. Pokud prodáváte třeba dětský nábytek, nemůžete psát popisky jako k potravinám. To je snad jasné.

Nezapomeňte prověřit funkčnost webu

Nejednomu eshopu se stane, že nevydrží nápor zákazníků a jednoduše “spadne”. Zkuste tedy začít co nejdříve s testováním. Také nezapomeňte trošku svůj eshop tomu přizpůsobit, nemyslím si, že je zrovna správná volba mít během Vánoc na hlavní stránce fotky s koupáním na pláži (samozřejmě pokud se nejedná o druh vtipné kampaně. To pak ano).

Příprava se netýká však jen webu, ale především personálu. Ten by měl být právě stoprocentně připraven na větší nápor zakázek. Samozřejmě nesmí chybět vánoční nálada, která povzbudí celý tým :-). Důvod? Je horší nemít objednávky než stav, kdy jich je tolik, že to eshop nezvládá. Dále se během vánočních svátku poměrně rychle mění stavy skladových zásob, na které by měl obchodník vždy v ten pravý čas reagovat.

Dvě skupiny zákazníků na Internetu

Jako obchodník však vždy musíte počítat s tím, že jedna skupina lidí nakupuje vánoční dárky v předstihu několika měsíců. Ta druhá začíná nakupovat kolem toho 20. prosince. Co je tedy nutné zařídit? U produktu by mělo být vždy uvedeno, zda je eshop (společně s dopravcem) schopen doručit dárek do Štědrého dne. Obchodník by měl myslet dopředu a dbát tedy na co největší pohodlí zákazníka, dobré je třeba zvažovat variantu doručení zboží do zaměstnání apod.

Neřešte doručovací služby, ale svůj eshop!

Většinou na Vánoce obchodníci neřeší sebe, ale dopravní společnosti. Tlačí na ně, že jejich zboží musí být doručeno v co nejkratším termínu. I přes výhružky tomu nějak nepomůžete a vaším úkolem není řešit práci nikoho jiného. Můžete namítat, že pak si bude zákazník stěžovat u vás. Ano, je to pravda. Avšak je třeba počítat s tím, že dopravci o tom, že jsou Vánoce a s tím související nárust objednávek, vědí a řádně se na ně připravují. Posilují doručovací týmy, kupují nové vozy a zkvalitňují své služby. Na vás je jen dbát o eshop a obecnou spokojenost zákazníků.

Chcete do nového roku s novým eshopem?

Nyní krátce pro ty, kteří přemýšlí o zřízení nějakého toho eshopu. Pokud začínáte s podnikáním na internetu, bohatě vám stačí nějaká služba nabízející pronájem internetového obchodu či nějaká služba, která ho zřídí za vás. Vzhledem k tomu, že zavedení takového obchodu je leckdy finančně náročná záležitost, doporučujeme vybírat služby, kde překvapí výhodná cena eshopu.

Rozhodně – přejeme Vám veselé prožití svátků a pokud jste podnikatelé, tak co nejvíce spokojených zákazníků! To je asi to nejdůležitější…

      Fortulion.cz
      Logo