Nejdůležitější otázky, které si musíte položit před začátkem nového projektu

Začínat s novým byznysem může být zpočátku příliš ohromující. Zvláště když víte, že 8 z 10 podniků většinou nevydrží.

Existuje celá řada důvodů, proč nově vzniklé projekty nemají dlouhé trvání. Většinou je ale hlavním viníkem špatný plán nebo nezodpovězení důležitých otázek ještě před samým začátkem. A to je důvod, proč je skvělý nápad zodpovědět si hlavní obavy a snížit si tak riziko osobního i obchodního neúspěchu.

Ještě před otázkami si povíme něco o obchodním plánu. Pokud potřebujete obchodní plán, nechoďte pro něj za sedmero hor a řek. Když vytvoříte prezentaci řekněme o patnácti snímcích, která bude nacpaná obrázky a menším množstvím textu, to stačí. I těm nejchytřejším a nejinteligentnějším vystudovaným borcům se, někdy alespoň podvědomě, líbí jednoduchost – mnoho obrázků a zábavného materiálu. Dlouhý a hutný text vám nikdo číst nebude.

Začneme produktem. Zaprvé si musíte zodpovědět několik otázek týkajících se vašeho produktu či služby, jež projekt nabízí. Vysvětlete to člověku, jako by byl žák páté třídy, tak, aby on to mohl vysvětlit stejným způsobem dalším lidem. Pokud nedokážete vysvětlit svůj záměr páťákovi tak, aby on to dále mohl vysvětlit dospělému, váš produkt je příliš komplikovaný.

Co činí váš produkt jiným nebo lepším? Pozor, otázka obsahuje slova „první produkt na trhu“. Můžete prodávat něco, co je na trhu dvacet let, a přesto to může být o tolik lepší a jiné, než to, co si všichni kupují. Facebook také nebyl první svého druhu – byl jiný a lepší.

Jaké máte příležitosti na trhu? Jaký řešíte problém? Kolik korun se v tomto oboru ročně otočí? Kdo jsou vaši konkurenti? Jak rychle trh roste?… takové i další otázky zaručeně patří k důležitým.

Jak vyděláváte peníze? Je někdo, kdo vám peníze půjčí? Nebo si je vyděláváte reklamou? Jak si vyděláte peníze svým produktem či službou? Byli byste velmi překvapeni, kolik lidí neví, odkud pro rozběhnutí projektu vezmou peníze.

Kdo je členem týmu? Jsou členové týmu dostatečně kvalifikováni pro svou pozici? Jakou máte strategii? Odpovědět tuto otázku je jednoduché – odpovězte si na jinou, a to na otázku, jak chcete, aby váš podnik vypadal za 10 let. Druhá část úkolu je odpovědět na to, čeho chcete dosáhnout v kratších časových intervalech, takže za 3 měsíce, půl roku, rok… A to je vše. To je vaše strategie.

Jak velký potřebujete kapitál? Jak donutíte lidi, aby si váš produkt koupili? A na konec… Jaké je předběžné ocenění vaší společnosti? Což ve zjednodušeném překladu znamená – pokud obětujete část své společnosti, co budete žádat nazpět? A to je vše. To jsou otázky, které si potřebujete zodpovědět před startem nového projektu. Pokud se jimi přelouskáte, vaše společnost bude mít zaručeně lepší možnost se na trhu uchytit.

      Fortulion.cz
      Logo