I malá firma může navýšit své zisky, ale jak?

Patříte do kategorie menších firem a hledáte všechny možné způsoby, jak svému portfóliu zajistit další lukrativní i nemalé zakázky? V dnešní době plné konkurence je velmi těžké nalézt odvahu a vyhlásit tuhý boj velkým gigantům, ovšem bez tohoto boje se to zkrátka neobejde. Pokud chcete jako společnost nebo přímo majitel firmy navýšit zisky, existuje hned několik možností, jak zúročit své znalosti nebo nabídku služeb.

Vždy se nemusí jednat o přímý prodej nabízených produktů nebo služeb, i když jde o základní podstatu firemní politiky. Pokud máte dostatek zkušeností ve vyhledávané oblasti, můžete je zaznamenat na výuková DVD nebo mp3, a rozšířit si tak svou klientelu i jiným směrem. My se však podíváme i na odlišné druhy navýšení dodatečných příjmů menších firem.

Pokuste se své služby rozšířit

Udělejte si na malý moment čas a pokuste se hodit na papír vše, co nabízíte. Pokud chcete být lepší než vaše konkurence, musíte jí pravidelně sledovat a od všech svých rivalů si brát jen to nejlepší. Můžete popřemýšlet o kompletním předělání produktů nebo výrobků, také se musíte neustále snažit zdokonalovat své služby. Není od věci vymýšlet stále nové doplňkové služby a vkládat je buď jako samostatný komponent k prodeji nebo přidávat jako bonus k již hotovým současným balíčkům.

Představte si, že máte společnost, která se zabývá účetnictvím. Není přece od věci rozšířit své dosavadní působení a do své činnosti zahrnout i poradenství. Dělejte ho třeba formou online poradny, nebo si vymezte několik hodin týdně na osobní poradenství. Podobné služby se dají nalézt i v ostatních segmentech.

Zviditelněte se na veřejnosti

V případě, že patříte k menším společnostem, je důležité, aby byla vaše značka neustále v kontaktu se širokou veřejností. Nemusíte jen nečinně sedět za okny kanceláře a čekat, že si o vás budou špačci štěbetat na každém stromu. Právě osobní kontakt s potencionálními zákazníky je tou nejefektivnější marketingovou strategií, jak si rozšířit základnu klientů. Příležitostí je v každém městě mnohem více, než si možná myslíte. Vyrazte na letošní jarmark nebo na festival.

Tento způsob zviditelnění je přímo určený pro společnosti zabývající se řemeslnou prací. Jakmile se vám podaří své publikum ohromit, máte na půl vyhráno a vaše výrobky půjdou na odbyt. Pokud se rozhodnete festivalu nebo jarmarku zúčastnit, připravte se na celou řadu otázek a nenechte se zaskočit. Lidé se ptají a poskytovatel služby musí být schopen co nejlépe a nejsrozumitelněji odpovídat.

Umění poslouchat

Kontakt se zákazníky je tou nejcennější zpětnou vazbou vůbec. Naučte se naslouchat svým zákazníkům a sledujte jejich pohyb, co je zajímá, na co se ptají. Klidně si veďte měsíční statistiky a odhalte nejsilnější měsíce a produkty, které se prodávají. Podle těchto nasbíraných informací můžete svou nabídku služeb a produktů poupravit a tím své zisky ještě o to více navýšit. Jen tak zjistíte, co lidem doopravdy chybí a co jim naopak vadí. V případě, že vlastníte online obchod, nabízí se možnost dotazníků nebo ankety, každý, kdo takový dotazník vyplní, může od vás dostat 10% slevu na příští nákup, to je zcela na vás.

 

Ohodnoťte

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz