Jak získat více návštěvníků, kteří u vás nakoupí?

Pokud vás zajímá, jestli je váš web dost dobrý, tak já vám odpovím: Ne, není.

Jak si mohu být tak jistý? Jelikož každý web může být nějak vylepšen. Neexistuje žádný web, na kterém 100 % návštěvníků udělá přesně to, co si majitel webu přeje. Což znamená, že vždy je co zlepšovat.

To nás přivádí k další logické otázce: Jak vylepšit váš web? K nalezení odpovědi si nejdříve musíte určit primární cíle vaší stránky. Je vaším cílem online prodej, získání lidí pro vyplnění formuláře, povzbuzení návštěvníků, aby vám zavolali, nebo propagovali vaší stránku na sociálních sítích?

Jakmile zjistíte váš primární cíl, tak postupujte pozpátku. Myslete na cestu, kterou musí vaši návštěvníci projít, aby dosáhli tohoto cíle. Například, pokud na vašem webu prodáváte jeden výrobek, tak cesta pro návštěvníky je následovná – návštěva domovské stránky – kliknutí na stránku s prodávaným produktem, aby se dozvěděli více informací o nabídce – kliknutí na tlačítko objednat, aby se dostali na objednávkový formulář – poté dokončení objednávkového formuláře a přesměrováni na děkovnou stránku.

Tato cesta se nazývá konverzním trychtýřem a klíčem k úspěchu je vylepšit, nebo optimalizovat každý kousek trychtýře. Další příklad, řekněme, že pouze 30% ze všech návštěvníků vaší domovské stránky přejde na stránku s vaším produktem. Z těch 30%, pouze 20%postupuje dál k objednávkovému formuláři. Konečně, 40% z těch posledních 20% návštěvníků vyplní objednávkový formulář a dostane se až na děkovnou stránku. V tomto případě, pouze 2,4% všech návštěvníků prošlo celým trychtýřem, také se tomu říká konverzní poměr 2,4%.

Klíčem ke zlepšení vašeho konverzního poměru a úspěchu vašeho webu, je vylepšení každé stránky ve vašem konverzním trychtýři. Popravdě, pokud zvýšíte konverzní poměr každé stránky ve vašem trychtýři o 10%, tak váš celkový konverzní poměr vzroste na neuvěřitelných 33%.

Bohužel, většina podnikatelů nedokáže změřit konverzní poměr jejich webu. A když už ho změří, tak většinou berou ohled pouze na celkový konverzní poměr. Ačkoliv klíčové je vyhodnotit konverzní poměr každé stránky vašeho trychtýře. Poté vylepšit tyto jednotlivé stránky a sledovat exponenciální nárůst celkového konverzního poměru.

Jak zvýšit konverzní poměr každé vaší stránky?

Je třeba zvážit mnoho faktorů a vyzkoušet mnoho nápadů, od výběru textu (změna velikosti písma, nebo fontu), po přidání nových obrázků (změna rozvržení a pozadí vaší stránky).

Důležité je sledovat jak denní, tak měsíční konverzní poměr každé stránky. Na denní bázi budou vaše poměry celkem hodně kolísat, to kvůli malému množství vzorků. Pokud se budete dívat na vaše denní výsledky, tak se ujistěte, že tam nejsou nějaké dramatické konverzní poklesy, které často bývají způsobeny tím, že se buďto stránka, obrázek, nebo video nenačítá. A hlavně se ujistěte, že je váš web denně aktualizován. Na měsíční bázi sledujte jak se vašim stránkám daří a zaměřte se na ty, u kterých se snižuje efektivita a tím pádem potřebují vylepšit.

Stručně řečeno, to jednotlivé stránky v konverzním trychtýři vašeho webu určují, zda-li se vašemu webu daří, nebo ne. Takže pokud budete monitorovat a vylepšovat tyto stránky, tak mnohem více běžných návštěvníků vašeho webu obrátíte v referenty a nové klienty a tím získáte významnou konkurenční výhodu.

Článek pro nás připravil Ivo Matěj z Midesi.cz – firma zabývající se výkonnostním marketingem

Ohodnoťte

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz