Inspirace a kreativita v týmu spolupracovníků

Pro společnou práci v týmu je nutné splnit určité podmínky, bez kterých spolupráce nebude fungovat. Jednou z nich je kreativita. V tomto článku si ukážeme několik cenných rad co dělat a nedělat, když chcete svůj tým inspirovat ke kreativní práci.

Kreativní výsledek obchodního týmu závisí na povaze skupiny individuálních lidí, které si sami zvolíte (ti dynamičtější, inspirovaní a inovativní, jednoduše ti lepší). Také závisí na vašich komunikačních schopnostech, které vedoucí přináší do místnosti.

Nejrychlejší způsob jak zabít nápad je říct něco podobného, jako je na tomto seznamu:
To nebude fungovat.
Nejsme na to připraveni.
Není to praktické.
Už jsme to zkoušeli.
Toto je prostě hloupost.

Doufám, že jste pochopili, že tyto věci byste zásadně říkat neměli. Potřebujete snad kolem stolu mít psychicky zdeptané pracovníky, kterým záhadně došly kreativní nápady? Asi ne.

Skupina lidí, které jste si zvolili, potřebuje zůstat otevřená pro všechny nápady popořadě, protože jedině tak si vytvoří vlastní filtrující systém, jak oddělit skvělé nápady od těch horších.

Vyzkoušejte jednoduchý systém, který posune vaše nápady (i ty špatné) dále:
1. Začněte s větou „Na tvém nápadu se mi líbí…“
Přidejte pár pozitivních komentářů, abyste tak povzbudili člověka, který nápad vymyslel, k dalším kreativním dodatkům.
2. Pokračujte s „Na tvém nápadu mě znepokojuje…“
Sdílení obav začíná dialog, který otevírá a rozšiřuje tvůrčí proces. Pokud řeknete své obavy nahlas, některý ze členů skupiny pracovníků může zareagovat s kreativním řešením.
3. Nakonec dodejte „Mám několik doporučení…“
Nabízení svých návrhů posouvá celé zasedání kupředu a může dokonce vést k nové generaci nápadů, které se lidem během procesu vyrojí v hlavě.

A jak to zaměřit přímo na vaše podnikatelské prostředí?

Když zvažujete nové obchodní možnosti, mějte na paměti, že 99% ze všech podniků (starých i ěch nových) zapadá do jedné z těchto tří kategorií:
– produkty k prodeji
– služby k pronájmu
– distribuce a dodávky

Zvažte okruh produktů, který váš obor nabízí:
Jste schopní myslet na inovativní způsoby jak tyto produkty zlepšit?
Dokážete si představit produkt, který ostatní naprosto nahradí?

Zvažte služby, které váš obor nabízí:
Všímáte si problémů v konzistenci?
Co není provedeno, ale mělo by být?
Na co si zákazníci nejvíce ztěžují?

A podobné otázky se sami zeptejte i co se týče distribuce a dodávky:
Jaké jsou nejvážnější překážky v cestě?
Dokážete vymyslet chytré způsoby jak vylepšit distribuci?
Dokážete si představit radikální nový systém dodávání zboží?

Abych to na závěr shrnula, tyto informace jsou podstatné a určitě velmi efektivní. Zkuste aplikovat ve svém týmu pracovníků některé z těchto možností a hned uvidíte, jak vám jde práce lépe od ruky!

      Fortulion.cz
      Logo