Infografika: Jak se staví české firmy k online propagaci

Stále více českých firem najíždí na nový trend online propagace. Ta jim dokáže pomoc v začátcích podnikání a k celkovému zkvalitnění jejich značky. Lidé získají povědomí o firmě = začnou nakupovat. Jednoduchá matematika na úrovni 3. třídy základní školy.

O tom, že živnostníci začínají využívat čím dál tím více informovala společnost eBRÁNA, která přišla se zajímavou infografikou. Během vytváření se pracovníci této společnosti ptali 900 firem na to, co je v současné době v digitálním světě důležité a jakým způsobem oni využívají online nástroje pro internetovou propagaci. Výsledky výzkumu možná představí.

Co z infografiky vyplývá?

Na úvod nutno říci, že stále více začínajících podnikatelů (zakládající si firmy např. od Venice Group) již na počátku investují do webů či eshopů. Proč? Je to jednoduché, v této době to dělá skoro každý. Chce něco sehnat, nejdříve se podívá na internet, kde to mají. Chce vědět, do kolika mají v obchodu otevřeno, podívá se na web.

Ve výzkumu uvedlo 92% firem, že mají web či eshop. Avšak ta první varianta (tedy web) převládala. Co se týká průběžného rozvoje těchto vedů, jsme na tom hodně blbě. Pouhých 8% zná nějakou konkrétní webovou agenturu, další otázka se týkala toho, zda mají některé webové agentury šanci v určitých regionech.

Kdo se webům stará o propagaci? Rodina a agentury

Další blok infografiky se zabývá online propagací obecně, resp. kdo se jim o propagaci stará. Zajímavé, že na prvním místě (55%) je rodina a známí a až na druhém specializované agentury, které toho leckdy dokáží mnohem více a jsou to vysloveně odborníci na SEO optimalizaci.

Závěr infografiky se zaměřuje na sociální sítě a používaným systémům. Zde jsme na poměrně malých číslech, neboť pouhých 21% podnikatelů využívá Facebook jako nástroj propagace. Dělají velkou chybu, neboť si stačí uvědomit fakt, kolik lidí je na facebooku.

infografikaebrana_560

 

Zdroj: eBRANA

      Fortulion.cz
      Logo