Facebook vs. Twitter – který je pro reklamu lepší?

Pokud zamýšlíte zkusit sociální média jako prostředek pro váš affiliate marketing, na trhu jsou samozřejmě dva největší hráči, na které byste se měli podívat nejdříve – jsou to Facebook a Twitter.

Ale který z nich je nejlepší? Který z nich pro vás může představovat výkonnější platformu? Jsou vaši zákazníci rozděleni mezi těmito sítěmi rovnoměrně? Pojďme si některé z těchto otázek dnes zodpovědět.

Více peněz s Facebookem

Zpráva vydaná společností Resolution Media udává, že inzerenti utratí o 127% více dolarů na Facebooku než na Twitteru.

Toto číslo nás zaručeně nutí přemýšlet a také nám doporučuje Facebook jako lepší místo pro náš rozpočet, ale musíme pamatovat na pár věcí. Tak zaprvé – Facebook má stále mnohem větší publikum než Twitter, a tak fakt, že tady značky utratí o tolik více peněz, dává velký smysl.

A zadruhé – data, která použila společnost Resolution Media, pocházejí ze značek jako: Pepsi, Lowes, State Farm, McDonald’s, HP, Pier1, Hertz a FedEx. Ve všech těchto případech se jedná o obrovské značky, jež mají své specifické cíle a kampaně, které nemusí nutně překládat do jiných trhů a výklenků.

Twitter přináší lepší výsledky

Zajímavostí v reklamním prostoru sociálních sítí je, že navzdory vkládání většiny finančních prostředků do facebookových reklam je to právě Twitter, který přináší lepší výsledky (poznamenáno ve stejném studiu společnosti Resolution Media).

Společnost sdílela:
Reklamy na Twitteru generují kliknutí mnohem rychleji a během doby, kdy inzerenti integrují reklamy k současným trendům a rozhovorům, které slouží k jednoduchému zasílání zpráv a obsahu přímo do zobrazeného rozhovoru. Důležité je, že twitterové reklamy se zobrazují v méně přeplněném prostředí než ty facebookové, a to na profilu uživatele Twitteru, kde je jen několik dalších inzerentů.

Jaký je pak rozdíl ve výkonu? Jak uvádí Ad Age, míra angažovanosti reklam na Twitteru je uváděna kolem 1-3%. Obvyklý průměr prokliku reklamy na Facebooku je v současnosti pouze kolem 0,019%.

Nové platební modely na Twitteru

Chystáte se investovat do Twitteru? Je ještě jeden důvod proč to udělat. Standardní platební model na Twitteru bylo zaplatit za jakoukoli interakci uživatele s vaší reklamou. To zahrnuje věci jako retweety, @ odpovědi, oblíbené a prokliky.

Nový platební model ale umožňuje platit jen za to, co vás zajímá z obchodního pohledu. A to například neplatí jen pro retweety vs. oblíbené. Vlastně jde o větší hloubku. S novým modelem můžete specifikovat vstupní stránky na vašem webu, kterých musí pozorovatel dosáhnout, aby vám je mohl Twitter účtovat.

Když odbočíme od vstupních stránek, můžete si také vybrat modely založené na stažených aplikacích, nových followerech nebo zadání emailové adresy.

S těmito novými platebními modely chce Twitter vydělávat na 4,5 milionech účtů malých byznysů, které uvádí, že má (pro porovnání – Facebook má více než 30 milionů takových účtů).

Zvládnete to sami?

Poslední otázka, která stojí za zmínku, je zda zvládnete experimentovat se sociální reklamou sami nebo byste si měli raději najít partnera, jako například adQuadrant a jejich sociální reklamní řešení.

Dělat věci na vlastní pěst může být jistě cenově dostupnější, ale práce s jinou společností vás může zachránit od neustálého nutkání hledat stále nové metody a taktiky.

Nakonec je ale nejdůležitější pozitivní návrat investic a růst vašeho podniku v běhu na dlouhou trať. A tak je to jen na vás vybrat si způsob, který vám bude vyhovovat nejvíce.

Ohodnoťte

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz