3 skvělé marketingové nápady, jak zviditelnit svou firmu zadarmo

Každý podnikatel, značka, firma, nebo rodinná společnost by bez reklamy nebo doporučení nepřežila. Jen tak si otevřít stánek na rohu ulice a čekat, že se k vám lidé pohrnou, je utopická představa Honzy, kterého vyslali do světa. Marketing je dnes velkým odvětvím zabývajícím se psychologií zákazníků, strategií a lstivými praktikami, jak je nalákat ke svému sortimentu nebo službám.

Propagace značky vždy něco stojí, vše se odvíjí od způsobu řešení celé marketingové strategie. Můžete utratit obrovské sumy za reklamu či propagaci, která vám toho moc nepřinese, na druhou stranu se zase můžete bez jakýchkoliv finančních prostředků zviditelnit lépe než placenou formou. Přinášíme vám 3 způsoby, jak toho bez ekonomického kapitálu dosáhnout.

Využijte internetu a blogujte

Internetová nebo virtuální doba. Možná ano, možná ne. Jedno je však jisté, bez internetu vám vše půjde o mnoho hůře, zdali vůbec. Především si založte svůj vlastní firemní blog – doporučujeme Tumblr.com – je sice v angličtině, ale díky šablonám a vlastní doméně budete vypadat více profi. Říkáte si: “Na co svůj vlastní blog?” Pište své vlastní zkušenosti před zahájením podnikání, dávejte svým budoucím lidem nahlédnout pod pokličku příprav rozjezdu společnosti, foťte provozovnu a svěřujte se se svými každodenními problémy a úspěchy. Nezapomínejte vše sdílet na sociálních sítích, požádejte své přátele o další sdílení a tvořte si svou komunitu spokojených zákazníků už dnes.

Šikovný copywriter a SEO optimalizace

Pokud se velká část vašeho podnikání odehrává na internetu, určitě vám doporučujeme si najmout šikovné copywritery a SEO profíky, kteří váš web posunou o další příčku k pomyslné dokonalosti. SEO vám pomůže vybudovat lepší cestu, po které vás zákazníci lépe najdou. V dnešní době jde o virtuální marketingovou vědu napomáhající k vyšším ziskům. Copywriter vám zase pomůže šířit povědomí o značce vhodným textovým projevem s ohledem na vyhledávače a jejich roboty. Vše je to o dohledatelnosti vašich stránek. Tohle vše je placené – proto vám poradíme věc, kterou můžete udělat sami.

  • zapište svůj web do předních katalogů;
  • snažte se vytvořit názvy rubrik korespondující s tím, co lidé do vyhledávače píšou, když danou věc hledají;
  • název webu je vhodné také optimalizovat dle klíčových slov – pokud prodáváte boty – vyvarujte se názvu šlapeme.cz a raději zvolte – sportovní-boty.cz. U domén je potřeba hledat, většina jich je zabraných, pak nezbývá nic jiného, než zvolit jinou příponu.

Na závěr kontaktujte lokální média

Neexistuje město bez svých lokálních novin nebo televizní stanice, rádia. Můžete využít i radnici s oznamovacím tónem, že spouštíte skvělou službu pro obyvatele města. Ti ho následně předají dále jako sdělení, nikoliv reklamu. Rovněž se nebojte nabídnout lokálním novinám bonusy na nákup pro jejich čtenáře. Možností, jak se domluvit na zviditelnění vaší služby, je mnohem více.

Zdroj fotky – Flickr

 

      Fortulion.cz
      Logo