10 věcí, které každý seriózní podnikatel musí vědět – 2. část

Článek o důležitých věcech, které by měl každý správný podnikatel vědět, pokračuje! Jaké další tipy a triky vám ulehčí práci jako podnikatele, a tak zefektivní váš přístup ke klientům i zaměstnancům? Podívejte se na ně sami!

  1. Musíte si nastavit desetkrát větší cíle, než jste měli do teď. Podnikatelé vědí, že pokud chtějí dosáhnout opravdu velkých a mnohdy i dosti odvážných cílů, musí mířit až na Měsíc. Nejste hoden cíle, pokud nemáte dost kuráže prokázat, že už nejste malé dítě, ale že máte dostatečné schopnosti a dovednosti pro naplnění určitého cíle.
    A tak se každý den zaměřte také na postupný růst vedoucí k dosažení i těch těžce dosažitelných přání a cílů.
  2. Čas už není to nejdůležitější zboží. Seriózní podnikatelé jsou seznámeni s faktem, že je zbytečné stále se snažit porazit hodiny na stěně. Sice existují různé způsoby časového uspořádání a jiných aktivit s tím spojených, ale ve výsledku je vždy právě čas závodníkem, který vyhrává na plné čáře. Věc, nad kterou ale kontrolu máme, je způsob, jak trávíme naše dny a jak využíváme naši energii. A tak čas už není tou nejdůležitější komoditou. Takovou pozici si drží naše energie.
    Správný podnikatel ví, že zdraví je stejně důležité jako finance a že cvičení je klíčem k dlouhotrvajícímu zdroji energie. To je důvod, proč většina nejbohatších lidí světa uvádí jako svůj návyk právě zdraví, cvičení a pohyb.
  3. Dokážete všechno. Multimilionář Tai Lopez říká: „Dokážete všechno, pokud chcete učinit velké věci, musíte si najít partnera, který bude pochvalovat vaše slabosti, a tak se můžete zaměřit na své silné stránky.“
    Bill Gates a Paul Allen, Warren Buffett a Charlie Monger, Steve Jobs se Stevem Wosniakem.. Ti všichni našli silného a schopného partnera, který posunul jejich byznys na další úroveň.
  4. Potřebujete trochu inspirace promíchané s trochou zoufalství. Mnoho podnikatelů začínají svůj podnik se silnou vážní na pozadí svých nápadů a zapojí do realizace veškerou snahu, a tak zapomenou, že doopravdy musí pracovat. Pocity z nápadů mohou být ohromující, ale pokud strávíte příliš mnoho času soustředěním se na fakt, že je všechno tak super nebo že logo vypadá moc pěkně, vaše místo na trhu bude pomalu ale jistě oslabeno.
    Inspirace je samozřejmě skvělá, ale také musí existovat určitý pocit naléhavosti. Nějaký ten pocit zoufalství při rozhodnutí konat hned, ne později, by měl být také na pořadí v menu dne. Nemusíte být tak zoufalí, že vám z toho zbledne tvář, ale musíte vědět, že čas je podstatný a že se musíte pohybovat rychle.
  5. Obchodní plány jsou zastaralá záležitost. Zkušení podnikatelé musí vědět, že padesátistránkové obchodní plány jsou zastaralý způsob jak vytvořit budoucí obchodní kroky. Časy se neustále mění, a tak nové věci vytlačují ty, které se musí přizpůsobit na stálé změny. Vytvořte si obchodní mapu s hrubou představou, co čekáte od vašeho obchodu v příštích 18 měsících. Tento dokument by neměl překročit ani 2 nebo 3 stránky. Na 1-2 řádky si napište poslání firmy a rozpočet. Také vytvořte krátký průzkum trhu, abyste nemířili naslepo. A to je vše, co je potřeba. Pokud hledáte investory, potom samozřejmě budete potřebovat něco solidnějšího, ale pro teď se jen zaměřte na dobrý začátek firmy a zviditelnění vaší značky na tuzemském či světovém měřítku.
Ohodnoťte

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz