Věřte svým nápadům

Občas nás napadne podnikatelský nápad, který se může jevit jako hloupost a proto ho pak raději ihned zavrhneme. Ale ve světě existují i ​​lidé, kteří v sobě nosí trochu víc bláznivé odvahy a dokáží přijít na trh i za cenu toho, že budou vypadat jako blázni. No a světe div se, některým to skutečně i vyšlo. V dnešním článku si pár milionářů, kteří vydělali na “hloupých” nápadech představíme.

Italský obuvník Mario Moretti Polegato

Mario_moretti_polegato_geox

Muž, který přinesl do obuvnického průmyslu převrat, ačkoliv ho na začátku považovali za blázna. Vymyslel boty s drobnými dírkami v podrážce – tzv. Geox boty. Tyto dírky měli z bot odvádět vlhkost a pach nohou, který mohli lidé ucítit, pokud se člověk zul. Tento nápad se snažil prodat společnosti Nike, ale vedení se mu v té době vysmívalo a poslali ho s jeho nápadem pryč. Rozhodl se je tedy vyrábět sám. Na nápad s perforavanými podešvi přišel ve své hlavě v roce 1994, no a nyní ročně prodá 16 milionů bot a jeho majetek se odhaduje na cca. 3 miliardy dolarů. Není to špatné číslo, co říkáte?

Red Bull vám dává křídla

the-red-bull-himself-entrepreneur-extraordinaire-dietrich-mateschitz-photo-196210-s-1280x782

Dnes je trh přeplněný energetickými nápoji. Ale kdysi vymyslet energetický nápoj s vysokým obsahem kofeinu, cukru a oxidu uhličitého, který by byl vhodný pro sportovce, ale i běžné lidi se zdálo lidem v Rakousku velmi obtížné. Rakušan Dietrich Mateschitz se poprvé s něčím jako energetický nápoj setkal v Himalájích během svých dobrodružných cest a výstupu. Domácí tam prodávali něco jako energy drink, který vás měl nakopnout na výstup do Himalájí. Dietrich se rozhodl tento nápoj přinést i do Evropy a tak se spojil s Thajcem Calem Juvidhyem a vytvořili vlastní energy drink, který známe dnes pod názvem Red Bull. Dnes společnost ročně dosahuje tržby 4 miliard dolarů a nápoj je i přes svou vysokou cenu stále tím nejprodávanějším energy drinkem.

Kup si šperk a dostaneš komára zn. mrtvého

Nin Nan je čínský chlapec, který se přes internet rozhodl prodávat šperky. Prodej šperků mu moc nešel, ale přišel na bizarní nápad, jak lze přilákat nové návštěvníky na svůj web a něco jim prodat. Přišel tedy s nápadem, že tam bude prodávat i mrtvé komáry, které nabízel jako dekoraci ke šperkům nebo jen tak. Tato hloupost mu přinesla během pár dní 250 tisíc lidí a 10 tisíc lidí si tyto komáry dokonce koupilo. Chlapec na tom určitě neprodělal. Údajně se mu v tomto byznysu daří dosud a o jeho šperky s komáry je stále zájem.

Byron Reese alias Santa Claus

Každoročně miliony dětí touží napsat Ježíškovi nebo Santa Clausovi, jaké dárky by rádi našli pod vánočním stromečkem. A tak se v Byronově hlavě zrodil šílený nápad, kterému se i jeho blízcí nejprve museli smát. Rozhodl se, že si na Alijašce založí poštovní adresu, kam mu budou moci děti z celého světa posílat dopisy a on jim za 10 dolarů na ně odepíše. Možná to zní trochu divně, že chce vydělat na malých dětech, ale ročně mu přichází přes 200 tisíc dopisů. Vynásobte si to x 10 a máte z toho zajímavá čísla na vašem bankovním účtě + navíc děti mají radost, že jim odepsal samotný Santa. A ta radost za 10 dolarů určitě stojí.

Ohodnoťte

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@fortulion.cz